Általános Szerződési Feltételek
ÉRVÉNYES A WEBSHOP.MINDWELL.HU WEBSHOPBAN 2025. MÁJUS 4.-TŐL
Tájékoztatjuk, hogy a webshop.mindwell.hu – a továbbiakban Webshop – használatával Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket. Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Webshopot, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja. A Mindwell Pszichológiai Központ Zrt. (továbbiakban: Üzemeltető) a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. A változás a Webshopban történő megjelenés időpontjától hatályos. Bármely vásárló, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
-
Általános rendelkezések
1.1. A Webáruházat a Mindwell Pszichológiai Központ Zrt. üzemelteti (továbbiakban: üzemeltető).
1.2. Az üzemeltető cégadatai és elérhetőségei az alábbiak:
Cégnév: Mindwell Pszichológiai Központ Zrt.
Postacím és ügyfélszolgálat: Budapest 1122, Goldmark Károly utca 3. fszt. 1.
E-mail: webshop@mindwell.hu
Telefonszám: +36-30 / 449-8976
Cégjegyzékszám: 01-10-142311
Nyilvántartást vezető bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 32255625-1-43
Bankszámlaszám: 11763127-30156881-00000000
Szerződés nyelve: magyar
Tárhelyszolgáltató:
Cégnév: Shoprenter Kereskedelmi és Szolgáltató
Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Cégjegyzékszám 09-09-020636
Adószám:23174108-2-09
E-mail címe: info@shoprenter.hu
Telefon: +36-1/234-5012
A fenti elérhetőségek egyben a panaszügyintézés elérhetőségei is.
1.3. A Webshop kínálati felületén a Webshop látogatója szabadon böngészhet. A kiválasztott áru megvásárlása regisztrációval vagy vendégként, a szükséges adatok megadásával is lehetséges. A Webshop Általános Szerződési Feltételei tartalmazzák a rendelés leadásával, fizetéssel, szállítással valamit a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos egyéb feltételeket is. Kérjük, hogy az Általános Szerződési Feltételeket tanulmányozza át. Az Általános Szerződési Feltételek hatályos változata a Webshop láblécében található, bármikor megtekinthető. Egy konkrét megrendelés feladása előtt a Webshop az Általános Szerződési Feltételek megtekintését biztosítja, amelynek megismerését és elfogadását a Vásárló az erre célra elhelyezett linkre történő kattintással fogad el. Az ÁSZF elfogadását és a rendelés leadását követően a Webshop a jelen ÁSZF 2.1. pontjában hivatkozott visszaigazolásával a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Üzemeltető és a Webshop vásárlója között. Amennyiben Ön az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, a Webshopban vásárlást nem eszközölhet.
1.4. A Webshop használata, valamint az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az adatokat az Üzemeltető csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges mértékben, a jelen felhasználási feltételek 7. pontjában (Adatkezelés) meghatározottaknak megfelelően használja fel.
1.5. A Webshop üzemeltetője a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. Az Üzemeltetőnek az adott termék adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a termék árának a Webshopban közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a Webshopban történt megjelenítés időpontjától hatályos. Bármely vásárló, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagyjon a vásárlással. A változtatások a létrejött szerződéseket nem érintik.
-
A vásárlás menete, az adásvételi szerződés létrejötte
2.1. A Webshopban történő vásárlás esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a vásárló-felhasználó, mint Vevő és az Eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és annak nem automatikus, hanem a jogviszony részletes feltételeit tartalmazó visszaigazolása, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók. A Webshop a vonatkozó jogszabályok alapján 48 órán belül köteles visszaigazolni a vásárló megrendelésének kézhezvételét, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól. A megrendelésre az Eladó által küldött automatikus visszaigazolás csupán a megrendelés Eladó általi kézhezvételét jelzi a Vevőnek.
2.2. A megrendelés elküldésével a vásárló vételi ajánlatot tesz. A szerződés a megrendelés teljes körű kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a jogviszony lényeges feltételeit rögzítő, automatikus Eladói e-mail Vevő részére történő megküldésével az alábbiak szerint jön létre:
Kiszállítás esetén: Az Eladó által küldött azon email Vevő általi kézhezvételekor, amelyben Eladó értesíti Vevőt a teljesítés részletes feltételeiről, így különösen a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról.
Személyes átvétel esetén: Az Eladó által küldött email Vevő általi kézhezvételekor, amelyben Eladó értesíti a Vevőt a teljesítés részletes feltételeiről, így különösen a termék személyes átvételi lehetőségéről és a Mindwell Pszichológiai Központ nyitvatartási idejéről.
A fentiek szerinti e-mailekkel a 45/2014.(II. 26.) Korm. rendelet szerinti „távollévők közötti szerződés” jön létre a felhasználó (mint Vevő vagy Vásárló) és a Mindwell Pszichológiai Központ Zrt. (mint Eladó vagy Szolgáltató) között.
2.3. A Szolgáltató fenntartja magának annak jogát, hogy a jognyilatkozatát azon megrendeléssel kapcsolatban megtámadja , amelyet a Vevő a 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapelveinek (így különösen a Ptk. 1:3 §. /1/ bek.; 1:4 §. /2/ bek.; 1:5 §. /1/ bek.) az Eladó által megalapozottan valószínűsített megsértésével kezdeményezett..
2.3.1. Jogszabályba ütköző a megrendelés különösen, (de nem kizárólagosan) ha a Vevő a terméket a jóhiszeműség és tisztesség elvének megsértésével rendelte; a rendelés a Vevőnek felróható okból szabályzat-, szerződés-, vagy jogszabálysértő; a Vevő magatartása a joggal való visszaélés tilalmát sérti; a Vevő megtéveszti, vagy megtéveszteni próbálja az Eladót (pl. az Eladó engedélye nélkül, kiskereskedelmi továbbértékesítés szándékával rendel a Vevő, vagy eseti kedvezményeket jogosulatlanul, visszaélésszerűen kíván igénybe venni);
2.4. A megrendeléseket Webshop iktatja, azokat automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a vásárló utólag lekérheti, megtekintheti. Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a Webshopban eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései. Kérés esetén megrendelésről a megrendelés számának ismeretében az Eladó másolatot küld elektronikus formában.
2.5. Mivel a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek megállapodnak, hogy az Üzemeltető, valamint a vásárló közötti, a vásárló regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.
2.6. A megrendelésre vonatkozó emailen történő visszaigazolás az Üzemeltető és a Vásárló között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak emailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti „írásbeli megerősítés” követelményének. Kérjük, hogy e dokumentumokat olvassa el, és őrizze meg. Kérdése esetén lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
2.7. A megrendelések leadása a Webshop online felületén lehetséges. A Webshopban tett megrendelést az Üzemeltető csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a vásárló a regisztrációs és/vagy vásárlási oldalon található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért a Webshop felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vásárlót terheli.
2.8. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei: az adatbeviteli hibák javítására a vásárlási folyamat végén, a fizetési mód kiválasztását követően megjelenő „Megrendelés!” gomb megnyomása előtt van lehetőség. Az adatok javításához a „Szerkeszt” gombot kell használni, vagy az oldal tetején található folyamatdiagramon kell a korábbi, javítani kívánt lépésre visszatérni. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni az ’Adataim' menüpontban. A "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén ezt haladéktalanul jelezni kell az webshop@mindwell.hu email címen.
2.9. Fontos a telefonos elérhetőség pontos feltüntetése, mert a Webshop sok esetben a kiszállítást megelőzően telefonon egyeztet, illetve SMS-t küld. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése esetén a megrendelést az Eladó nem teljesíti.
2.10. A Webshopban böngészve a kiválasztott, megvásárolni kívánt termékek saját oldalán a „Kosárba” funkcióra klikkelve lehet az egyes termékeket a virtuális kosárba betenni. A termékek kiválasztását követően a tényleges rendelési folyamatot a „Pénztár” feliratú gombra kattintva lehet megkezdeni, majd a szállítási cím, szállítási és fizetési módok megadását követően lehet a rendelést véglegesíteni és elküldeni. A webshop használata során a fogyasztó fizetési kötelezettségének keletkezése előtt a Webshop kifejezetten felhívja a fogyasztó figyelmét arra, hogy az adott megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik.
2.11. Felhívjuk a figyelmet, hogy minden egyes véglegesített megrendelést a Webshop rendszere külön megrendelésként kezel, így az egymás után közvetlenül, azonos vásárlónak és címre leadott megrendelések is külön csomagban kerülnek kiszállításra, amely esetben a szállítási díj is minden megrendelésnél külön felszámításra kerül.
2.12. A Webshopban történő vásárláskor nem szükséges regisztrálni, ugyanakkor a regisztráció megkönnyíti a későbbi vásárlást, lehetővé teszi a kívánságlista szerkesztését és az esetleges kedvezmények igénybevételét.
2.13. Az oldalon feltüntetett árak minden esetben az ÁFÁ-val növelt, bruttó árak. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében meghatározott mértékű általános forgalmi adót. A Webshopban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek.
2.14. Az Eladó a jelen ÁSZF-ben és a megrendelés visszaigazolásában szereplő feltételek szerint köteles az Ön által megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt szállítási címre eljuttatni.
2.15. A Vásárló a terméket a megrendeléskor megadott címen veheti át, valamint a kiszállítással egyidejűleg, vagy azt megelőzően a termék vételárát és a feltüntetett járulékos költségeket (például szállítás, utánvét-kezelés díja) a jelen ÁSZF-ben szereplő feltételek szerint fizetheti meg.
2.16. A Webshopban megkülönböztetett csomagajánlatok érhetők el időszakosan. A csomagajánlatok tartalmát és feltételeit a csomagajánlatokról megjelentetett tájékoztató tartalmazza, amely az ajánlatban résztvevő termék oldalán olvasható az ajánlat ideje alatt. A csomagajánlatot megbontani nem lehet. A csomagajánlatban szereplő termékeket más termékre cserélni nem lehet. Csomagajánlatban megvásárolt termék visszaküldésekor, a csomagajánlat részét képező összes terméket vissza kell küldeni.
2.17. Fizetési módok
-
A megrendelt termékek vételárát és az esetleges járulékos költségeket (amelyek minden esetben feltüntetésre kerülnek a megrendeléskor) a vásárló előzetes banki utalással, biztonságos internetes bankkártyás fizetéssel, személyes átvétel esetén készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel, illetve a futárnak történő készpénzes vagy bankkártyás fizetéssel (utánvét) teljesítheti. Utánvétes fizetési módnál Webshop kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során a weboldalon tájékoztatja a vásárlót.
-
A Webshop bizonyos, általa kiválasztott alkalmakkor vagy időszakonként kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosít kupon formájában. Kupon akciók esetén a termék vételárának részben vagy egészben történő megfizetése az internetes felületen a kupon adatainak megadásával is lehetséges. A kupon kódját az érvényességi idején belül és felhasználási feltételeinek megfelelően a Pénztárnál kell beírni a megfelelő mezőbe. Egy megrendeléshez csak egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze. A kuponok felhasználási feltételeinek egyéb részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.
-
A Webshop jogos érdekvédelmére hivatkozva korlátozhatja az utánvétes fizetés kiválasztását a vásárló számára. Korlátozás esetén a megrendelés fizetési módjaként csak banki előre utalás vagy online bankkártyás fizetés választható.
2.18. Átvételi módok
-
A megrendelt termékeket a vásárló választása szerint futárszolgálat útján történő kiszállítással juttatja el a megadott címre vagy átvételi pontra, illetve mód van személyes átvételre is a Webshop ügyfélszolgálatán. A várható szállítási napról, illetve a személyes átvétel határidejéről emailben vagy telefonon kap értesítést.
-
Átvételi pontra való kiszállítás esetén webáruház a csomagot úgynevezett átvételi pontra, vagy csomagautomatába szállítja ki. A kiszállítást követően a vásárló emailes értesítést kap és a csomagot az értesítésben szereplő határidő leteltéig átveheti.
-
Személyes átvétel választása esetén a vásárló értesítést kap emailen és SMS-ben, amelyet követő 3 munkanapon belül a csomag személyesen átvehető az ügyfélszolgálaton. A már megrendelt (ezáltal lefoglalt) készleten lévő termékeket a Webshop legfeljebb 3 munkanapig tárolja. A megrendelt termékek 3 munkanapnál hosszabb ideig tartó tárolására és emiatt későbbi személyes átvételére a Webshop nem tud lehetőséget biztosítani. Az ügyfélszolgálat nyitva tartását az értesítés tartalmazza.
-
A rendeléseket a Webshop általában 1-2 munkanapon belül tudja teljesíteni, amennyiben az adott termék raktáron van.
2.19. A vevő a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét, személyes átvétel esetén a termékek darabszámát ellenőrzi, és az átvételi elismervényt aláírja. Ajánlott a termék sértetlenségét is az átvételkor ellenőrizni, és mennyiségi hiány vagy sérült termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíteni a hiányt vagy hibákat. A nem sértetlen csomagolású terméket kérjük, ne vegye át! A jegyzőkönyv felvételének hiánya a távollévők között kötött szerződések esetén irányadó elállási jog gyakorlására, minőségi kifogásra, továbbá sérült termék miatti szavatossági igények érvényesítésére vonatkozó a fogyasztót megillető jogok gyakorlását nem érinti. Vállalkozásunk jogosult azonban a jogszabályban előírtak szerint bizonyítania azt, hogy a kifogásként előterjesztett hiba a teljesítés után keletkezett.
2.20. Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, erről a szállító email értesítést küld, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. Ha a kiszállítás másodjára sem sikeres, abban az esetben Szolgáltató nem köteles további díjmentes szállítást biztosítani. A kiszállítás munkanaponként 8-17 óra között történik. A vásárló köteles olyan szállítási címet és telefonszámot megadni, ahol a fenti időintervallumban elérhető. A részletes szállítási feltételeit itt olvashatja: LINK.
3 . Jótállás
3.1. Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Vásárlónak jogszabályból eredő (így például a kellékszavatosságra vonatkozó) jogait nem érinti. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
3.2. Vásárlóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A fogyasztói szerződés keretében a Magyarországon vásárolt, Mindwell Pszichológiai Központ Zrt. által forgalomba hozott termékekre a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet rendelkezései szerint vállalunk jótállást, amelynek időtartama 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy (2) év, 250 000 forint eladási ár felett három (3) év., A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
4 . Kellékszavatosság
4.1. A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben, kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (Ptk.), valamint egyéb alkalmazandó jogszabályok, így például a 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet (Korm. rendelet) szabályai szerint, amely szabályokat együttesen kell alkalmazni. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Mentesül a szavatossági kötelezettségei alól a Webshop, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túli feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.2. Vállalkozásunk a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb – fogyasztónak nem minősülő – Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Vásárlóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Vásárló kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
4.3. Kellékszavatossági igény alapján a Vásárlót megillető jogokat, jelen ÁSZF melléklete részletesen ismerteti.
5 . Termékszavatosság
5.1. Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
5.2. A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
5.3. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
5.4. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
5.5. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
6 . A vásárlástól való elállás joga
6.1. A Webshop vásárlóit, mint fogyasztót megilleti a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti indokolás nélküli elállási jog, amelyet a termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül lehet gyakorolni.
6.2. A fogyasztót a szerződés megkötésének napja és a termék kézhezvétele közötti időszakban is megilleti az elállás joga.
6.3. A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29 § (1) bekezdésében felsorolt így például az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében: szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ; olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak; romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. A fenti korlátozás alá nem eső termékek esetén a vásárló a szerződéstől a termék átvételét (illetve amennyiben a termék átvétele még nem történt meg a szerződés megkötésének napját) követő tizennégy (14) napon belül indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló elállási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi.
6.4. Elállás esetén a terméket a vásárló az elállás közlését követő 14 napon belül bontatlan vagy bontott, de hibátlan és hiánytalan állapotban köteles visszajuttatni a Webshophoz. Határidőt megtartottnak tekintjük, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket a határidő utolsó napjáig postára adta vagy futárszolgálatnak átadta. Utánvéttel visszaküldött terméket a Webshop nem vesz át. A Vásárló a Mindwell Pszichológiai Központban (Budapest, 1122 Goldmark Károly utca 3. fszt. 1.) a központ nyitvatartási idejében személyesen is gyakorolhatja az elállási jogát.
6.5. A Webshopban kizárólag sérülésmentes, a kipróbáláshoz szükséges mértékben, rendeltetésszerűen használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A Webshop követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű, vagy a kipróbáláshoz feltétlenül szükséges mértéket meghaladó használatából eredő kárai megtérítését.
6.6. Elállásra vonatkozó igényt a vásárló e-mailben, postai úton írásban, személyesen vagy telefonon jelentheti be. A vásárló az elállási szándékát a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján is közölheti.
6.7. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.
6.8. Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, a szóban forgó termék Webshopunk részére történő visszajuttatása után 14 napon belül utaljuk vissza a termék vételárát a vásárló által megadott bankszámlaszámra. A visszatérítés nem vonatkozik a termék Vásárló részére történő kiszállítási költségekre. Amennyiben Vásárló a terméket a fenti állapotban nem juttatja vissza Webshopunk részére, úgy a termék vételárát nem áll módunkban visszatéríteni.
6.9. A visszaküldött termék Webshop részére történő visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. Ha a vásárló nem a jelen ÁSZF és a jogszabályok szerint közli és gyakorolja elállási jogát, úgy a Webshop a vételárat nem téríti vissza, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére a vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a vásárlót terhelik.
6.10. Az elállási jog gyakorlása Vásárlókra vonatkozik. Webshop a nagykereskedelmi és a viszonteladói partnereivel külön megállapodás keretében szabályozza a visszáruzási lehetőséget.
6.11. Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található elérhetőségeinken. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II.26) Korm. rendelet szövegét itt olvashatja: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR
6.12. A Fogyasztó az elállási jogát az elállási jogának gyakorlása érdekében felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: LINK
7 . A felelősség korlátozása
7.1. Webshopban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
7.2. Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webshopban történő közzétételéből eredő károkért. Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
7.3. A Webshop részét képező nyilvános kommunikációs csatornákat (pl. termékértékelések írása) minden Vásárló saját felelősségére veheti igénybe. A Webshop automatikusan nem moderált, ugyanakkor, amennyiben jogsértő vagy érdeksértő tartalomra vonatkozó értesítés, bejelentés érkezik, ill. az bármely más módon az üzemeltető tudomására jut, úgy az üzemeltető jogosult bármely tartalom illetve azok része ideiglenes vagy végleges, indoklás nélküli eltávolítására. Ismétlődő, vagy súlyos jogsértést megvalósító magatartás esetén az üzemeltető jogosult az adott felhasználót véglegesen kizárni az oldal használatából, ideértve regisztrációjának törlését is.
7.4. Termékértékelés írása esetén a felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa beküldött termékértékelést a Webshop a megkérdezése nélkül törölheti, illetve közzéteheti. A termékértékelés beküldésével a felhasználó a felhasználói neve termékértékeléshez kapcsolt megjelenéséhez hozzájárul.
8 . Szerzői jog
8.1. A webshop.mindwell.hu oldalon található valamennyi tartalom (szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, jelen ÁSZF stb., ábra, kép, más információ illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Webshop üzemeltetőjét illetik meg. Különösen tilos a Webshopból letöltött tartalmat a Webshopban történő vásárlástól eltérő célra felhasználni, ezeket átdolgozni, másolni, stb. A Webshop szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben. A Webshop használatával a felhasználó elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása vagy az itt meghatározott céltól eltérő felhasználása akkor is jogsértésnek minősül (jelen ÁSZF megszegésének), ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt. Minden ilyen jogsértés esetén a felhasználó elfogadja, hogy a Webshop kárának külön bizonyítása nélkül is jogsértésenként legalább 50.000 forint kötbért köteles fizetni a Webshop üzemeltetőjének.
8.2. A Webshop fenntartja a jogot, hogy bíróságok vagy hatóságok előtt eljárást kezdeményezzen minden olyan személy ellen, aki a Webshop használatával (ideértve a vásárlást is) jogsértést követ el, illetve kísérletet tesz arra. A Webshop nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely felhasználó vagy vásárló rovására elkövetett jogsértés miatt.
8.3. Bármilyen, az oldal használatával vagy az oldallal kapcsolatos jogsértés, vagy az Eladót ért érdeksérelem esetén a Webshop üzemeltetője jogosult a felhasználó regisztrációját azonnali hatállyal felfüggeszteni, személyes és egyéb adatait valamint regisztrációját törölni. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. A fenti lépésekről a Webshop nem köteles értesíteni a felhasználót.
8.4. A Webshop vagy annak bármely része más domainen például keretes alkalmazásként – mintegy saját oldalainak részeként – történő megjelenítése kizárólag előzetes írásos engedély esetén lehetséges.
8.5. Az a weboldal, amelyen a Webshopra mutató link elhelyezésre kerül, nem keltheti azt a benyomást, hogy a Webshop üzemeltetője javasolja, támogatja az adott oldalon forgalmazott vagy kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását. A linkelő weboldal nem tartalmazhat valótlan információt a Webshop és a linkelő weboldal között fennálló jogviszonyról és a Webshopról. A Webshop minden rámutató hivatkozás alkalmazása ellen fellép, amely árt a Webshop hírnevének és érdekeinek.
9 . Adatkezelési tájékoztató
9.1. Az Üzemeltető célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált felhasználók személyes adatainak védelmét. A jelen felhasználási feltételekben található adatkezelési tájékoztató kizárólag a Webshop tekintetében érvényes, nem alkalmazható harmadik személyek által üzemeltetett weboldalak esetében, még abban az esetben sem, ha ezek a weboldalak a Webshopról közvetlenül hozzáférhetőek.
9.2. Az Üzemeltető tevékenységét látogatói és ügyfelei személyiségi jogainak védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról; szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Infó tv.) rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Webshopon önkéntes, és az adatkezeléshez a felhasználási feltételek elfogadásával egyidejűleg a felhasználó hozzájárul. Abban az esetben, ha a felhasználó egy másik személy megbízásából jár el, akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak közléséhez. Cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes személyek nyilatkozatához a törvényes képviselő előzetes hozzájárulása szükséges, kivéve olyan szolgáltatásokhoz tartozó adatkezeléseket, amelyek mindennapi életben tömegesen előforduló ügyletet céloz.
9.3. Az Üzemeltető a Webshop vonatkozásában azonos feltételekkel és azonos célból közös és egységes, az Adatvédelmi Hatóságnál bejelentett adatkezelést végez:
9.4. Regisztrációs Adatkezelés:
-
A Webshopon elérhető szolgáltatások igénybevételéhez regisztráció szükséges. A regisztrációnál megadott adatokat az Üzemeltető csak célhoz kötötten, a szolgáltatás nyújtásához és a vásárlókkal való kapcsolattartáshoz szükséges módon és mértékben, a törvényes feltételeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, szolgáltatás rendelése (vásárlás) esetén a szerződés teljesítése. A személyes adatok megadásakor a jelen felhasználási feltételek elfogadásával a felhasználók beleegyeznek abba, hogy adataikat a szolgáltatás teljesítése érdekében az Üzemeltető felhasználja. Az Üzemeltető a birtokába került személyes adatokat kizárólag az ügyfél által azok megadásakor ismert célra használja, más, harmadik személy részére külön hozzájárulás nélkül nem adja tovább (lásd még jelen ÁSZF 7.8-as pontját) és nem teszi hozzáférhetővé, azokat elkülönítve és titkosítva tárolja. Amennyiben a felhasználó a Webshopban vásárolt termékek futárszolgálattal történő kézbesítését választja, úgy hozzájárul ahhoz, hogy a kézbesítés érdekében az ahhoz szükséges adatokat Üzemeltető a futárszolgálat részére átadja. Az adatokhoz a Webshop munkaviszonyban álló munkatársai férhetnek hozzá.
-
Az adatkezelés célja, hogy az érintettek, mint vásárlók megrendeléseit az Üzemeltető teljesíteni tudja, illetve egyes adatok kezelésének a felhasználói – vásárlói élmény növelése, különösen hírlevél megküldése útján. Az adatkezeléssel érintett adatok köre: - név (kereszt- és vezetéknév), - email cím, - lakcím, számlázási cím - telefonszám Az adatkezelés időtartama: a regisztrációs fiók törlésének érintett általi törlésének kezdeményezéséig, vásárlás esetén a számlázási adatok tekintetében a jogszabályok által előírt kötelező megőrzési ideig
9.5. Termékértékelés
-
A felhasználók az általuk megvásárolt termékekről termékértékelést írhatnak, amely elősegíti más vásárlók döntését az adott termék megvásárlása tekintetében. A termékértékelés mellett a felhasználók felhasználói neve (vezeték és keresztneve rövidített formában vagy rövidítés nélkül) megjelenhet. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása.
-
Az adatkezelés célja más fogyasztók hiteles tájékoztatása, a felhasználói élmény növelése. Az adatkezelés időtartama: az adatok törlésére vonatkozó kérelemig, illetve az adott termék forgalmazásáig.
9.6. A Webshop egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t („sütit”) helyeznek el felhasználói számítógépén. A cookiek a felhasználók személyére szabott kiszolgálás és felhasználó részére nyújtott szolgáltatások javítása érdekében a felhasználók azonosításának, „autentikálásának” megkönnyítését szolgálják. A cookie-ben a felhasználók személyes adatai soha nem kerülnek eltárolásra. A weboldalon működő termékajánló rendszer a felhasználó által korábban látogatott oldalak szerinti kategóriába tartozó ajánlatot jeleníti meg. A honlapok használatával a felhasználó elfogadja, hogy számítógépén a cookie elhelyezésre kerüljön. A cookiefogadás felhasználói tiltása a Webáruház szolgáltatásai igénybevételének nem akadálya.
9.7. A Webshop a lehető legjobb kiszolgálás érdekében független, vásárlói visszajelzések alapján minőségbiztosítási rendszert üzemeltet.Ennek érdekében felkéri a „Megbízható bolt” értékelőrendszert működtető www.arukereso.hu-t (Naspers OCS Hungary Kft. (1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759, Adatkezelési nyilvántartási azonosítók: NAIH-74230/2014, NAIH-74231/2014), hogy a Webshopban történő vásárlások után a vásárlókat független értékelésre kérje fel. Ennek érdekében a vásárló e-mailcíme, illetve az általa megvásárolt termék megnevezése az arukereso.hu részére továbbításra kerül. A felhasználó hozzájárul, hogy az adatai az itt leírtak szerint továbbításra kerüljenek. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása. Hozzájárulását az érintett indoklás nélkül visszavonhatja. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az így továbbított személyes adatokat a Naspers OCS Hungary Kft. a www.arukereso.hu Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli.
9.8. Ha egy felhasználó a felhasználási feltételek tartalmával ellentétes, azzal nem összeegyeztethető, vagy egyébként törvénybe ütköző magatartást tanúsít, úgy a szükséges a törvényes eljárások megindítása érdekében az Üzemeltető kezdeményezi a felhasználó ügyfél azonosítását.
9.9. A felhasználók adatait abban az esetben, ha tíz évig nem lépnek be a Webshopra az Üzemeltető automatikusan törli, és a rendelkezésére álló adatokat megsemmisíti. Megadott adatainak törlését vagy helyesbítését a felhasználó az webshop@mindwell.hu email címre küldött üzenetben bármikor kérheti. Ebben az esetben sem áll módjában az Üzemeltetőnek törölni azokat az adatokat, amelyek megőrzésére jogszabály erejénél fogva kötelezett.
9.10. Az Üzemeltető a személyes adatokat a Shoprenter és a Számlázz.hu, valamint a Google Ireland Limited szolgáltatóknál található szervereken elektronikusan tárolja. A számlázási adatokat az Üzemeltető a telephelyén és központi ügyintézésének helyén (cím lásd fent) is tárolja. Az Üzemeltető minden elvárható számítástechnikai és munkaszervezési lépést megtesz a személyes adatok kezelésének biztonságáért, továbbá azért, hogy a személyes adatok illetéktelen harmadik személyek birtokába ne kerülhessenek.
9.11. A felhasználó az Üzemeltető email címén vagy postai úton tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, az adatfeldolgozó személyéről, az esetleges adatfeldolgozóról, adattovábbítás körülményeiről, továbbá az adatkezelés egyéb részleteiről, illetve a felhasználónak joga van ahhoz, hogy adataihoz hozzáférhessen, joga van adatai helyesbítését vagy – jogszabályban meghatározott esetekben - adatai törlését kérje, továbbá joga van arra, hogy korlátozza az adatkezelést, illetve megilleti az adathordozhatósághoz való jog, illetve tiltakozhat az adatkezelés ellen. A tájékoztatás ingyenes, de az egy naptári éven belüli ismételt tájékoztatás kérés esetén az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy adminisztrációs díjat számoljon fel.
9.12. Az Üzemeltető a felhasználó adatkezelésre vonatkozó megkeresésére a legrövidebb időn, de legfeljebb 25 napon belül köteles reagálni – a felhasználó kérésének elutasítása esetén indoklással ellátni válaszát. Ha az érintett az Üzemeltető által meghozott döntéssel vagy végrehajtott intézkedéssel nem ért egyet, a döntés vagy intézkedés ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat. 9.15. Az adatok kezelése során az Üzemeltető az Infó tv. előírásait maradéktalanul betartva, a legnagyobb körültekintéssel jár el, azokatbizalmasan kezeli és harmadik személyek részére nem teszi hozzáférhetővé, kivéve, ha a szerződésből származó jogainak érvényesítése érdekében ez szükséges, illetve az adathatóságok részére történő átadását jogszabály, vagy hatósági végzés illetve bírósági ítélet rendeli el.
9.13. Az Üzemeltető adatkezelésével kapcsolatban jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál élhet (Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11, Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9., Telefon: +36 (1) 391-1400).
10 . Hírlevél
10.1. A felhasználóknak módjuk van a regisztrációjuk alkalmával, illetve később, az oldal használata során az Üzemeltető hírlevelére feliratkozni. A hírlevélre feliratkozás önkéntes. Feliratkozás esetén a felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az általa megadott email címre és telefonszámra tájékoztató és kifejezetten reklámcélú tartalmak kerüljenek továbbításra az Üzemeltető által meghatározott időközönként.
10.2. A hírlevélről a felhasználó bármikor leiratkozhat a weboldalon erre a célra létrehozott „Hírlevél fel- és leiratkozás” menüpontban, vagy minden hírlevél végén található „Leiratkozás” linkre kattintva.
11 . Panaszügyintézés
11.1. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webshop ügyfélszolgálati címével.
11.2. A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webshop működésével, tevékenységével kapcsolatban tájékoztatást, állásfoglalást kér.
11.3. Webshop a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Webshop a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére. Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webshop – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Webshop egyedi azonosító számmal látja el. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
11.4. A panaszra adott válasz másolati példányát Webshop öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni
11.5. A Webshop által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben előírt adatokat.
11.6. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.
A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: https://ec.europa.eu/odr
Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
11.7. Fogyasztó a Webshoppal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a Webshop üzemeltetője a vonatkozó jogszabály alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a www.bekeltetes.hu oldalon, illetve jelen ÁSZF mellékleteként. 11.8. Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a Webshop nem, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb fogyasztói panaszok esetében fogyasztóvédelmi hatóságként a fővárosi és megyei kormányhivatalok járnak el. Az üzemeltető székhelye szerinti illetékes kormányhivatal:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya
1051 Budapest, Sas u. 19.,
Tel,: +36 (1) 450-2598,
e-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
12 . Felhasználási feltételek elfogadása
12.1. Webshop használatával Ön kijelenti, hogy a felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és az oldal használatának feltételeként elfogadja.
13 . Hűségpont rendszer
13.1. A Mindwell webshopban működő hűségpont rendszerről részletes leírást ezen a linken talál: LINK
13.2. A Mindwell webshopban működő hűségpont rendszerről részletes leírást ezen a linken talál: LINK
Melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatás
-
Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a vállalkozásunk hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben, kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (Ptk.), valamint egyéb alkalmazandó jogszabályok, így például a 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet (Korm. rendelet) szabályai szerint, amely szabályokat együttesen kell alkalmazni.
1.2. Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a vállalkozásunk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna, amely utóbbi feltételt vállalkozásunknak kell igazolnia. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát vállalkozásunk költségére Ön is kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Ön akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha vállalkozásunk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a Korm. rendeletben meghatározott kicserélt árura vonatkozó saját költségén történő visszavételi kötelezettségét vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy vállalkozásunk megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá vagy vállalkozásunk nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy vállalkozásunk ésszerű határidőn belül Önnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor Ön közölte a hibát cégünkkel. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, azt azonban a cégünknek kell bizonyítania, hogy a hiba jelentéktelen.
Elállás esetén cégünk a termék visszaérkezését követően 14 napon belül köteles visszatéríteni a vételárat.
Tájékoztatjuk, hogy digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát cégünk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesíti csereigényét, vállalkozásunk nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013 évi V. törvény 6:159 § (2) bekezdés a, pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Cégünk saját költségén biztosítja a kicserélt áru visszavételét.
Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra vállalkozásunk adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 azaz kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Mindwell Webshoppal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés megszüntetésére vonatkozó döntését a Mindwell Webshopnak címzett jognyilatkozattal gyakorolhatja.
1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Kellékszavatossági igényét Ön leértékelt termékek esetében is gyakorolhatja.
2 . Termékszavatosság
2.1. Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
2.2. Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3 . Jótállás
A 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a fogyasztói szerződés keretében értékesített, a rendeletben felsorolt termékekre vonatkozásában forgalmazót jótállási kötelezettség terheli. A Kormányrendelet szerint a kötelező jótállás időtartama:
10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év. A 151/2003 (IX.22) számú Kormányrendelet szerinti kötelező jótállási határidő alatt érvényesített jogos reklamáció esetén kijavítás, csere, árleszállítás kérhető vagy a fogyasztó elállhat a vásárlástól. Jótállási határidő a termék átadása, illetve, ha a termék beüzemelését a forgalmazó, vagy a forgalmazó megbízottja végzi a beüzemelés napjával kezdődik.
Ha az üzembe helyezést a fogyasztó a vásárlást követő hat hónapon túl teszi meg, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának napja lesz. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a fogyasztási cikket nyolc napon belül ki kell cserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a vételárat nyolc napon belül vissza kell téríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a vállalkozás a fogyasztási cikket nyolc napon belül köteles kicseréli. Ha a termék javítása vagy cseréje a tizenöt napot meghaladja, akkor a forgalmazó tájékoztatni köteles a fogyasztót a kijavítás vagy csere várható időtartamáról. Ha kicserélésére nincs lehetőség, a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére vissza kell téríteni. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni.
Ha cserére nincs lehetőség, a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére vissza kell fizetni. A kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a csomagolás megőrzése.
Jótállás esetében, jogos reklamáció esetén a vásárlástól számított 3 munkanapon belül ki kell cserélni, illetve 15 munkanapon belül ki kell javítani vagy kicserélni a hibás terméket. Ha 15 napon belül nem javítható a termék, akkor erről tájékoztatni kell a fogyasztót.
Ha három javítás után negyedik alkalommal ismét meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, akkor ki kell cserélni azt. Csere esetén a jótállási idő a kicserélt termékre újra kezdődik. Javítás esetén csak új alkatrész szerelhető be és a jótállási idő a termék javításra történő átadás napjától meghosszabbodik azzal az idővel, ameddig a fogyasztó nem tudta rendeltetésszerűen használni a terméket annak hibája miatt.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás gondoskodik. A jótállás, a fogyasztó i törvényből eredő szavatossági és egyéb jogait nem érinti.
4 . Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A jótállásra kötelezett a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban eghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
További kérdés esetén kérjük, forduljon vevőszolgálatunkhoz:
Postacím: 1122 Budapest, Goldmark Károly utca 3. fszt. 1.
Tel: +36 30 449 8976
E-mail cím: webshop@mindwell.hu
Amennyiben észrevételére nem kapott kielégítő választ, további panasszal az alábbi jogorvoslati testületekhez fordulhat:
A fogyasztók panaszaikkal a fővárosi és megyei kormányhivatalokhoz fordulhatnak.
Üzemeltető székhelye szerint illetékes kormányhivatal:
Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya
1051 Budapest, Sas u. 19., Tel.: +36 (1) 450-2598, e-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
A fővárosi és megyei kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/rolunk-about-us
Fogyasztói panasza esetén az alábbi linken érheti el az Európai Unió által működtetett online vitarendezési fórumot: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show
Békéltető Testületek:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 1/111.
Postacím: 1253 Budapest, pf.10.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefon: 06-1-792-7881
E- mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Budaörs Város Polgármesteri Hivatal
2040 Budaörs Szabadság út 134.
Telefonszám: +36 23 447-800; +36 23 447 817
E- mail cím: jegyzo@budaors.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorosy I. u. 36.
Levelezési címe: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154, 20/283-3422 KRID: 667360112
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 228.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532, 70/938-4765
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf.376.
Telefonszáma: (46) 501-090, 501-871
Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 1/111.
Telefonszáma: (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u.13-15.
Telefon: 06-52-500-710; 500-745 Fax: 06-52-500-720
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. Fsz.1.
Levelezési címe: 3300 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III/ 303-304.
Postacím: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (20) 373-2570
Email cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010; 513-012
E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fszt. 4.
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862 KRID: 166469396
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000; (82)-501-026
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. em.
Telefonszáma: (74) 411-661; 30/664-2130
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu; monus.greta@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645
Dr. Kövesdi Zoltán Békéltető Testület elnöke 30/956-6708
E-mail cím: bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf. 220
Telefonszáma: (88) 814-121; (88)-814-111
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu KRID: 262219313
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513Fax: (92)-550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Jelen dokumentum szerzői jogi oltalom alatt áll, engedély nélküli felhasználása tilos!